Social Responsibility

Ο ρόλος των επιχειρήσεων σε μια κοινωνία που αλλάζει

Δίπλα στην Κοινωνία

Σε μια εποχή που η ευαισθητοποίηση γύρω από κοινωνικά, περιβαλλοντικά και ηθικά ζητήματα αυξάνεται διαρκώς, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να μένουν αμέτοχες.

Η Κοινωνική Ευθύνη δεν αποτελεί πλέον απλώς μια προαιρετική δραστηριότητα ή επικοινωνιακή στρατηγική, αλλά έναν πυλώνα εταιρικής ταυτότητας και υπεύθυνης ανάπτυξης.

Ορίζεται ως η στρατηγική δέσμευση των οργανισμών να λειτουργούν με τρόπο που ενσωματώνει κοινωνικές, περιβαλλοντικές και ηθικές αξίες στον πυρήνα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, όχι μόνο για τους μετόχους αλλά και για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη: εργαζόμενους, πελάτες, προμηθευτές και την ευρύτερη κοινότητα.

Στο παρόν αφιέρωμα του mononews.gr αναδεικνύουμε τις δράσεις, τις πρωτοβουλίες και τις στρατηγικές που φέρνουν στο προσκήνιο το κοινωνικό πρόσωπο των εταιρειών και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου και δίκαιου μέλλοντος.

Η σύγχρονη προσέγγιση στην ΕΚΕ στηρίζεται σε 4 βασικούς πυλώνες.

Κοινωνία

Επενδύσεις σε δράσεις κοινωνικής συνοχής, εκπαίδευσης και υποστήριξης τοπικών κοινοτήτων.

Περιβάλλον

Υιοθέτηση πράσινων πρακτικών, μείωση εκπομπών και προώθηση κυκλικής οικονομίας.

Οικονομία

Διασφάλιση διαφανούς εταιρικής διακυβέρνησης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Ηθική

Προώθηση της ακεραιότητας, της συμμόρφωσης και του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι δράσεις & οι πρωτοβουλίες

Με θετικό πρόσημο

Πράσινες πρωτοβουλίες στον πυρήνα της στρατηγικής κοινωνικής ευθύνης

Η υπεύθυνη περιβαλλοντική διαχείριση δεν αποτελεί μόνο ηθική υποχρέωση, αλλά και στρατηγική επιλογή

Προσφορά στις τοπικές κοινωνίες: Πώς οι επιχειρήσεις στέκονται στο πλευρό των ανθρώπων

Η κοινωνική ευθύνη δεν είναι πια επιλογή καλής θέλησης· είναι αναγκαιότητα και καθήκον απέναντι στον άνθρωπο και στο περιβάλλον

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Από το φυσικό αέριο στην καθετοποίηση και τη διαφοροποίηση

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει εντάξει τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στον πυρήνα της στρατηγικής της, βάζοντας στο επίκεντρο την πράσινη μετάβαση

Η βιωσιμότητα στον πυρήνα της στρατηγικής του Ομίλου AKTOR

Ο Όμιλος AKTOR επενδύει στην καινοτομία και στην υλοποίηση έργων υποδομών που έχουν θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο

Το στοίχημα της εταιρικής διακυβέρνησης

Είναι διπλό: να ενισχυθεί η διακυβέρνηση σε πρακτικό επίπεδο και να εξασφαλιστεί ότι αυτή η αλλαγή δεν μένει στο χαρτί

Το Youth Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον ενισχύει την απασχολησιμότητα της νέας γενιάς!

Έχοντας ενδυναμώσει ήδη πάνω από 50.000 νέους σε όλη την Ελλάδα, το πρόγραμμα επιστρέφει με νέο κύκλο δωρεάν digital μαθημάτων

Διαχείριση υδάτινων πόρων και βιοποικιλότητα: Προτεραιότητες του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου και ο ρόλος των επιχειρήσεων

Οι δύο αυτοί τομείς δεν αντιμετωπίζονται πλέον ως αυτόνομα ζητήματα, αλλά ως αλληλένδετα στοιχεία ενός ενιαίου οικοσυστήματος που στηρίζει την οικονομία, την κοινωνία και τη ζωή

Το ευρωπαϊκό πλαίσιο για την κοινωνική ευθύνη

Τα επόμενα βήματα και οι προκλήσεις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε μια περίοδο αναπροσαρμογής της στρατηγικής της για την εταιρική κοινωνική ευθύνη (Corporate Social Responsibility – CSR), καθώς νέες οδηγίες, πολιτικές αντιπαραθέσεις και οικονομικές πιέσεις επαναπροσδιορίζουν τα όρια και τον ρόλο της κοινωνικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. Από την εθελοντική διάσταση των πρώτων χρόνων, η CSR έχει μετατραπεί σε ένα πλέγμα υποχρεωτικών ευρωπαϊκών κανόνων που στοχεύουν στη διαφάνεια, τη βιωσιμότητα και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ωστόσο, η πίεση για ανταγωνιστικότητα αλλάζει τα δεδομένα, αφού είναι ισχυρή η απαίτηση για μείωση των ρυθμιστικών περιορισμών.

Επιμέλεια Αφιερώματος: mononews.gr

Αρχισυνταξία: Έλενα Κρίτσαλου, Βασίλης Κανέλλης

Content: Μαρίνα Πρωτονοταρίου

Commercial & Marketing Team:
Άντζυ Προκοπίου, Νίνα Βάμβουρα, Μαρία Μπότη, Σοφία Μαυροειδή

Images courtesy of Pexels, Canva and Unsplash